خورش قارچ و مرغ
نوشته شده توسط : پلیکا

طرز تهیه خورش قارچ

در صورتی که قارچ ها دکمه ای و ریز بود نیاز نیست انها را خرد کنیم، ولی اگر قارچ ها درشت بودند، آنها را خرد می کنیم و به قابلمه حاوی پیاز اضافه می کنیم و چند دقیقه تفت می دهیم تا آب موجود در قارچ ها کشیده شود و به خوبی سرخ شوند. خورش قارچ یکی از انواع خورش های خوشمزه و مجلسی ایرانی است که با مواد متنوعی پخته می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با چی شی همراه باشید. یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن داخل آن می ریزیم، پس از اینکه روغن داغ شد قطعات مرغ را داخل تابه قرار می دهیم تا سرخ شوند. پس از گذشت ۱۵ دقیقه جعفری را به صورت ساطوری خرد می کنیم و به همراه قطعات مرغ به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم خورش جا بیفتد.

به همین دلیل باید بگذاریم آب خورش کم شود و به روغن بیفتد سپس آنرا در ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه برنج یا نان سرو می کنیم. برای تهیه خورش قارچ مجلسی ابتدا قطعات مرغ را به خوبی می شوییم، سپس کنار می گذاریم تا آب اضافی شان به طور کامل خارج شود. در ادامه پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم و به همراه کمی روغن داخل یک قابلمه مناسب تفت می دهیم تا پیاز سبک و شفاف شود. در ادامه آرد را به همراه مقداری ادویه کاری، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه در یک ظرف مناسب مخلوط می کنیم. پس از اینکه قطعات مرغ به خوبی سرخ شدند، انها را از تابه خارج می کنیم و کنار می گذاریم. حالا قطعات مرغ را داخل مخلوط آرد و ادویه های به طور کامل می غلطانیم و کنار می گذاریم.

در ادامه عصاره مرغ را در ۲ لیوان آب جوش حل می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم. توجه داشته باشید که ای خورش چون لعاب ندارد باید به صورت کم آب سرو شود.

طرز تهیه خورش گوشت و قارچ

سپس گوجه فرنگی ها را شسته و یک بعلاوه با چاقو روی پوست آن ایجاد می کنیم و درون آب جوش می اندازیم و ۵ دقیقه زمان می دهیم تا به طور کامل بجوشد. از آن جا که گوشت چرخ کرده زمان زیادی برای پخت لازم ندارد، این خورش سریع آماده می شود و در کنار انواع برنج طبخ و سرو می شود. این خورش، یک خورش ساده و راحت است که زمان زیادی برای پخت نیاز ندارد و از گوشت چرخ کرده و قارچ و سبزیجات دیگر تهیه می شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش گوشت و قارچ در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید. گوشت چرخ کرده و آرد و نمک و فلفل و تخم مرغ را به آن اضافه کرده و با دست ورز می دهیم تا حالت چسبندگی پیدا کند.

در این مرحله گوجه خرد شده را به آن اضافه کرده و یک لیوان آب نیز اضافه می کنیم و می گذاریم تا بجوشد و بپزد. وقتی که آب خورش به نصف رسید قلقلی ها را به آن اضاقه کرده و اجازه می دهیم حدود ۱۰ دقیقه دیگر بپزد. این خورش را می توان با هر نوع گوشتی تهیه کرد اما در این دستور با گوشت چرخ کرده تهیه می کنند. در این مرحله نیم ساعت درون یخچال می گذاریم تا استراحت کند و مزه ها به خورد هم برود. برای تهیه خورش خوشمزه با گوشت و مرغ در ابتدای کار، یک عدد پیاز را رنده می کنیم. سپس وقتی که فلفل دلمه ای ها تفت خورد، قارچ ها را اضافه کرده و تفت می دهیم. در ادامه فلفل دلمه ای را ریز خرد کرده و به آن اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

رب گوجه فرنگی و نمک و فلفل پاپریکا را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم. سپس یک تابه برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. پیاز ها را به روغن داغ اضافه کرده و تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود. با نوک چاقو، پوست گوجه ها را می گیریم و به صورت نگینی خرد می کنیم. یک تابه دیگر برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم. یک قابلمه را آب کرده و روی حرارت قرار می دهیم تا بجوش آید.

طرز تهیه “خورش مرغ و قارچ” در مایکروویو

ابتدا فیله های مرغ را با کمی کره ، آبلیمو ، نمک و زعفران مزه دار کنید و به همراه پیاز سرخ شده و قارچ داخل ظرف گودی مخصوص مایکروویو بدون درپوش و با بالاترین قدرت به مدت 5 دقیقه قرار دهید تا مواد تفت بخورند. بعد از تایم سپری شده نصف لیوان آب جوش را به همراه زعفران آب شده داخل بقیه مواد تفت خورده شده بریزید و در ظرف را ببندید و حدود یک ربع دیگر در مایکروویو قرار دهید. زرده تخم مرغ را با چنگال هم بزنید و بعد از اینکه مرغ پخته شد آن را یکبار هم بزنید و زرده تخم مرغ زده شده را روی مواد بریزید و 1 دقیقه دیگر تفت دهید. آرد را در شیر سرد حل کنید و با آب لیمو به غذا اضافه کنید و در ظرف را بردارید و 4 دقیقه دیگر در مایکروویو حرارت دهید.

- اگر میخواهید غذا را روی گاز بپزید ابتدا کره را داغ کنید و بعد فیله ها را داخلش سرخ کنید.

طرز تهیه و پخت خورش قارچ و جعفری ساده و مجلسی بدون گوشت

در این مرحله یک قابلمه را آماده کرده آب مرغ و آب جوش را با هم مخلوط کرده و درون قابلمه میریزیم بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار می دهیم و پیاز و قارچ سرخ شده را همراه با تکه های مرغ  اضافه میکنیم حالا در قابلمه را می بندیم تا مواد پخته شوند. پس از اینکه تکه های مرغ را نمک زدیم آنها را درون مخلوط آرد میغلطانیم ، سپس یک ماهیتابه را بر روی حرارت اجاق گاز قرار داده و مقدار روغن اضافه می کنی و مرغ را درون ماهی تابه ریخته و سرخ میکنیم دو طرف تکه های ران را سرخ کنید. مرغ ها را پس از سرخ شدن از درون ماهیتابه خارج کنید سپس پیاز را خرد نموده و با همان روغن تفت دهید پیاز ها که سبک و شیشه شدند قارچ های خرد شده را به آن اضافه می کنیم و به خوبی آنها را با هم تفت میدهیم تا کاملا سرخ شوند.

زمانی که شروع به جوشیدن کرد خورشت جعفری های خرد شده را اضافه می کنیم و برای مدت زمان ۳۰ دقیقه اجازه می دهیم تا سبزی‌ها پخته شوند در آخر خورشت را مزه کنید و اگر احساس نمودید به نمک و فلفل نیاز دارد آن را اضافه کنید. برای آماده کردن یک خورش قارچ و جعفری مجلسی ابتدا تکه های مرغ را به خوبی تمیز و شسته پس از خشک کردن آنها مقداری نمک بر روی مرغ پاشیده سپس درون یک ظرف آرد و فلفل و ادویه کاری را با هم مخلوط می کنیم. این سبزی دارای ویتامین C میباشد که برای افزایش سیستم ایمنی مفید است و همین خواص تقویت سیستم ایمنی جعفری به التیام سریع زخم‌ ها کمک خواهد کرد. خورش قارچ و جعفری یکی از بهترین و مقوی ترین خورشت های ایرانی میباشد که بخاطر استفاده از سبزی جعفری برای سلامتی بسیار مفید میباشد.

با قسمت آموزش آشپزی سایت های پاتوق همراه شده و از این مطلب بهره کامل را ببرید.

آموزش کامل طرز تهیه خورش قارچ و مرغ کاری خوشمزه و مخصوص

سیر و پیاز را خرد می کنیم و در روغن تفت می دهیم سپس مرغ را به اندازه گوشت خورشتی ( قورمه سبزی ) خرد می کنیم و به سیر و پیاز اضافه می کنیم. خورش قارچ و مرغ از خورش های قدیمی ایرانی نیست ولی به دلیلی استفاده از موادی مثل قارچ و مرغ طرفداران زیادی پیدا کرده است. پس از اینکه مرغ نیم پز شد قارچ را اضافه می کنیم و پس از آن زعفران آب کرده را به همراه آبلیمو به مواد خورش اضافه می کنیم. ابتدا قارچ ها را به صورت ورقه ای متوسط خرد می کنیم و در روغن تفت می دهیم به حدی که فقط کمی نرم شوند. پس از اینکه قارچ ها نرم شدند آرد را اضافه می کنیم و ادویه های خورش را اضافه می کنیم. سپس ۱ لیوان آب به همراه مقداری ادویه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم مرغ بپزد.

پس از کمی تفت دادن مخلوط قارچ و آرد را از روی حرارت بر می داریم. در ادامه با طرز تهیه خورش قارچ و مرغ با می پاتوق همراه باشید. ۱۰ دقیقه صبر می کنیم و زرده تخم مرغ را به خورش اضافه می کنیم. کمی سیب زمینی هم سرخ می کنیم و خورش را با آن تزیین می کنیم.

طرز تهیه خورش قارچ و مرغ

قارچ 300 گم سینه مرغ ۳۰۰ گرم پیاز ۱ عدد رب گوجه فرنگی یا انار ۲ قاشق غذاخوری زعفران دم کرده 2 قاشق غذاخوری ادویه و زردچوبه به میزان لازم نمک به میزان لازم فلفل به میزان لازم آبلیموی تازه به میزان لازم. حالا در یک تابه مقداری روغن می ریزیم قارچ های خرد شده را سرخ می کنیم و بعد آنها را داخل خورشت می ریزیم و صبر می کنیم تا روی حرارت ملایم قوام بیاید و خوب جا بیفتد. بعد از اینکه مرغ کمی تفت خورد، نمک، زردچوبه، ادویه و رب گوجه فرنگی را هم اضافه می کنیم و دوباره تفت می دهیم تا مرغ طعم ادویه ها را به خود بگیرد. خورشت قارچ را می توان در انواع گوناگون از جمله خورشت قارچ و مرغ، قارچ با گوشت، قارچ با سیب زمینی و… درست کرد.

همانطور که می دانید قارچ حاوی پروتئین و ویتامین D است و تهیه خورشت قارچ به عنوان یک غذای مقوی خالی از لطف نیست. بعد از اینکه خورشت قارچ و مرغ آماده شد، زعفران دم کرده را اضافه می کنیم تا خورشت ما خوش عطر و خوش رنگ شود. برای شروع، ابتدا پیاز را خلالی خرد می کنیم و در یک قابلمه کوچک با مقداری روغن تفت می دهیم تا نرم شود. این خورشت برای کسانی که از تهیه خورشت های تکراری خسته شده اند، می تواند جایگزین خوب و متنوع باشد. برای درست کردن خورشت قارچ و مرغ، بجای سینه مرغ، می توانید از ران مرغ هم استفاده کنید. سپس سینه مرغ را به شکل مکعب های بزرگ خرد می کنیم و به پیاز اضافه کرده و تفت می دهیم.

همچنین قارچ ها را می توانید خرد نکنید و در همان شکل و اندازه خودش در خورشت بپزید. سپس دو لیوان آب می ریزیم، درب قابلمه را می گذاریم و صبر می کنیم تا به جوش بیاید. در صورت تمایل می توانید از سیب زمینی سرخ کرده هم در کنار این خورشت ستفاده کنید. خورشت قارچ و مرغ یک غذای بسیار خوشمزه و لذیذ است که بسیار پرطرفدار می باشد. خورشت را در ظرف مناسب می کشیم و با برنج آبکش یا برنج کته سرو می کنیم. همچنین این خورشت را می توانید بدون برنج، با نان هم سرو کنید.

طرز تهیه خورش قارچ

خورش قارچ یک غذای بسیار خوشمزه و مقوی است که برای کودکان و سالمندان و ورزشکاران توصیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش قارچ در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید. در این مرحله بعد از تفت دادن مرغ بعد از چند دقیقه باید نمک و ادویه ها را اضافه کنید و رب گوجه فرنگی را کمی تفت داده و آن را به سایر مواد اضافه کنید و دوباره تفت دهید تا مرغ طعم ادویه بگیرد. بعد از اینکه خورش قارچ و مرغ پخته شد و خوب جا افتاد وقت آن است که زعفران دم کرده را به آن اضافه کنید تا هم خورشت خوش طعم شود و هم خوش عطر شود. برای تهیه خورش قارچ ابتدا باید پیاز را خلالی خرد کنید و در یک قابلمه کوچک روغن ریخته و تفت دهید تا کاملا نرم شود.

در این مرحله مقداری روغن در تابه ای جداگانه بریزید و قارچ های خرد شده را در تابه ریخته و تفت دهید. وقتی قابلمه به جوش آمد باید شعله اجاق را کم کنید و اجاره دهید تا مرغ آرام آرام پخته شود. سپس دو لیوان آب در قابلمه ریخته و درب قابلمه را بگذارید و صبر کنید تا آب به جوش بیاید. سپس سینه مرغ را که به صورت مکعبی خرد کرده اید را در تابه پیاز بریزید و تفت دهید. سپس در داخل خورشت ریخته و صبر کنید تا روی حرارت قوام یافته و خوب جا بیفتد. اگه دلتان خواست می توانید دو قاشق آبلیمو به خورش اضافه کنید. خورش را می توانید در ظرف مورد نظر خود ریخته و نوش جان کنید.

طرز تهیه خورشت قارچ و مرغ

پس از اینکه رنگ مرغ ها تغییر کرد 1 لیوان آب، نمک و فلفل اضافه کنید و در قابلمه را بگذارید تا سینه‌های مرغ با حرارت ملایم به مدت 30 – 40 دقیقه بپزند و نرم شوند. پس از اینکه روغن داغ شد قارچ های خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا قارچ ها کمی نرم شوند و آبشان بخار شود (فقط باید کمی تفت دهید و سرخ نکنید). پس از اینکه آب قابلمه نصف شد و سینه های مرغ نرم شدند قارچ سرخ شده، زعفران دم کرده و آبلیمو را اضافه و مخلوط کنید. خرید آنلاین لوازم قنادی + ارسال رایگان +5 درصد تخفیف، آخرین فرصت خرید در جشواره پاییز ایران کوک شاپ. این خورش جذاب با عطر لیمو و زعفرون رو میتونید با پلو میل کنید یا حتی به صورت خوراک با نون.

میخوام یه خورش خوشمزه و سالم رو بهتون معرفی کنم که با قارچ و مرغ تهیه میشه. سپس سینه های مرغ خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ مرغ ها تغییر کند. زرده تخم مرغ را بزنید و پس از 10 دقیقه به خورشت اضافه و خوب مخلوط کنید. پیاز و سیرها را ریز خرد کنید و در روغن تفت دهید تا نرم شوند. 15 دقیقه دیگر بگذارید با حرارت ملایم خورش بجوشد و جا بیفتد. © 2016 ایران کوک: هر گونه کپی برداری از مطالب سایت ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد لازم به ذکر است که مسئولیت عواقب پزشکی در خصوص بخش رژیم های غذایی بر عهده خوانندگان محترم می باشد.

خورشت قارچ با فوت و فن های رزا منتظمی

در آخر کار، زرده های تخم مرغ رو به خورشت میزنیم و بطور دائم و مرتباً هَم میزنیم تا در یکجا بسته نشود و شکل بد پیدا نکند. سپس قارچ های خرد شده را جداگانه و در تابه ای مخصوص با کمی روغن یا کره تفت میدیم و به همراه زرشک به خورشت اضافه می کنیم. اونهایی که به قارچ علاقه دارند باید حتما یک بار خورشت قارچ رو که یه خورش رژیمی و سالم هست مزه کنند. بعد آبلیمو و زعفران سابیده شده رو به خورشت اضافه میکنیم و میزاریم تا آرام بجوشد و کمی غلیظ شود. در ابتدا مرغ رو تمیز و پاک کرده و در دولیوان آب میزاریم تا با پیاز سرخ شده و نمک و فلفل بپزه. این دستور خورشت قارچ برای ۶ تا ۸نفر هست که در کتاب هنر آشپزی خانم رزا منتظمی نوشته شده:.

پس از آن که کمی تفت خورد گوشت چرخ شده را اضافه و تفت داده و ادویه و نمک را اضافه می کنیم. در آخر یک لیوان آب را اضافه کرده و می گذاریم با شعله ملایم بپزد و خورشت جا بی افتد. بعد قارچ را با دقت میشوئیم و اگر قارچ ها درشت بودند به اندازه دلخواه قاچ میکنیم. در مرحله بعد رب گوجه را با مواد مخلوط می کنیم و تفت میدیم تا رنگ باز کند. بعد به قارچ های سرخ آرد میزنیم و یک تفت میدهیم درون مرغ ها میریزیم. پس از آن پوره گوجه فرنگی را اضافه میکنیم و کمی با مواد تفت میدیم. سپس قارچ هارو در یک ماهیتابه کمی تفت میدهیم تا آب ان گرفته شود. ابتدا پیاز و فلفل دلمه را خرد کرده و با کمی روغن تفت میدهیم.

نام ، ایمیل و وب سایت خود را برای بار دیگر که دیدگاه ارسال می کنم در این مرورگر ذخیره کنید.

منبع





:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: